27 Aralık 2015 Pazar

2015 Tıp Eğitimi Çalıştayı

Merhaba arkadaşlar.

  Bildiğiniz üzere geçen hafta 9.TEÇ yani Tıp Eğitimi Çalıştayı düzenlendi biz de okulumuz adına bu çalıştaya  katılım  gösterdik.Çalıştayda birçok konu konuşuldu tartışıldı  birçok konuda yeni fikirler ortaya atılıp eminim hepimizin aklında olan birçok konuya farklı bakış açılarıyla  yeni çözüm önerileri getirildi . Bu yazıda  sizlere çalıştaydan aklımda kalan önemli kısımları aktarmak istiyorum.



     İskender Sayek hocamız toplumcu tıp eğitimi konuşmasını yaptığında bize geçmiş yıllarda tıp fakültelerinde yapılan bir uygulamadan bahsetti . Günümüz  koşullarında giderek artan tıp öğrenci nüfusunun ve bu artşı karşılayamayan tıp fakültelerinin yol açtığı büyük bir sorun olan tıp öğrencisinin hasta göremeden mezun olması, hocasının yanında yeterli gözlem yapamadığı hastayla yeterince etkileşim kuramadığı  için niteliksiz yetişmesinin belkide canlandırılmasıyla önüne geçilebilecek bir uygulama. Geçmiş yıllarda Hacettepe  Üniversitesi  bulunduğu çevrede bulunan her bir eve ilk yıllardan başlayarak sorumlu hekim adı altında öğrencileri gönderirmiş ve bu öğrenciler o evlerin adeta aile hekimi olur  hastaları , hamileleri ,çocukları takip eder ve kendi hastaları hastahaneye geldiğinde yine mutlaka kendileri ilgilenirmiş . Bunun doğurduğu sonuç ise mezun olduğunda hasta ile iletişim kuran kendine güvenen sadece teorikte değil pratikte de başarılı hekim. Biz bu fikri çok beğendik fakat günümüzde  uygulanabilirliği açısından da tartışmaya açık.

  Daha sonra Yavuz Dizdar hocamız konuşmayı ele aldığında ona birçok farklı soru yöneltildi fakat genel olarak özetlersek hocamız bazı hekimlerin hekimlik mesleğini toplum  için değil bu mesleğin getirdiği yüksek yaşam koşulları için yaptığından  oldukça  şikayetçi . Bu konuda ise bize önerisi  gerçekten toplum için çalışan  mesleğin  kazandırdıklarından değil bizim topluma  hastalara kazandırdıklarımızdan haz alan hekimlik anlayışı. Ayrıca hocamızın tıp fakültelerinde  teoriğe verilen yoğun önem ve iyi not alan tusda yüksek başarı  gösteren hekim iyi hekim midir gibi  sorulara verdiği cevapları özetlersek bilgi yarı ömrü giderek azalmakta bu durumda “Hastaya hakim ol bilgiye değil” olarak açıklayabiliriz .



  Yazımı  bitirirken son olarak aktardıklarım çalıştayın sadece  çok küçük bir kısmıydı  eğer  neler yaptığımızı bilmek isterseniz bildirimizi okumanızı öneririz . Tıp Eğitimi ile kalın.    

   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder